“O tiranie ca în Rusia…”
- Ştii ce-ar trebui la noi? zice Nae.
- Ce?
- O tiranie ca în Rusia… Nu mai merge, mă-nţelegi, constituţia, care aceea ce vezi că se petrece, nu poţi pentru ca…
Articolul de azi al lui Traian Ungureanu m-a lăsat bouche bée:
Presedintele Basescu a indraznit sa fie o exceptie. Atit a mai ramas, dupa ziua de ieri, si asta trebuie jucat. Cu orice risc. Dupa caderea regimului parlamentar, avem datoria sa procedam brutal si sa vorbim pe sleau. Destul cu joaca de-a lumea corecta, politicoasa si legala - domnilor parlamentari! In jungla, nu te joci de-a amicitia cu fiarele. Ruptura s-a produs. Avem in fata doua solutii: ori viata pe mosia oligarhiei - cu ce mai pica de la chefuri si ce se mai da la televizor -, ori viata pe mina lui Basescu - cu increderea ca acest om nu e o gluma ci singura propunere realista a istoriei recente.
March 8th, 2006 at 1:59 am
Paaartidul, Roomaaania, Baaaseeeeescu!
Carmacii comunisti au fost versiunea 1.0. Basescu e capitanul, ver. 2.0beta
March 8th, 2006 at 2:00 am
P.S. Apropo… ce a facut Basescu pana acum? (nu ca as crede ca presedintele poate face multe)
A dat cu muci-n fasole cu fiecare ocazie cu fantazmagoricele grupuri de interese, unele dintre care-l au ca membru, si-a insusit eliberarea ostaticilor (dubioasa poveste) si s-a frecat prin zone de dezastru (ceea ce nu duce la nimic… a vazut, a plecat, n-are ce face).
March 8th, 2006 at 10:22 am
Când vezi aşa ceva din partea unuia dintre “cei mai bine cotaţi ziarişti români, nu-ţi rămâne decât să spui: “Amice, eşti idiot!”.
March 8th, 2006 at 10:52 am
Pentru Filip Gadiuta, Gabriel Mihalache si Cristian Banu
————————————————————–
Voi nu faceti decit sa cochetati cu idei si notiuni din turnurile voastre de fildes intelectuale!
Mai coboriti si in lumea reala, pentru ca voua va este frica de o eventuala dictatura basesciana (departe de el acest gind, inclin sa cred eu), cind de fapt in Romania ultimilor 10-15 ani, treptat-treptat, s-a aciuiat in mod perfid si pervers, fara sa va dati seama, dictatura parlamentara. Chiar nu ati observat acest lucru?
Cind un numar de ….. parlamentari a pus mina pe o avere declarata totala OFICIALA de peste un miliard de euro, repet oficiala, cind de fapt parlamentarii se situeaza undeva intre Constitutie si Dzeu, cind de fapt parlamentarul ar trebui sa fie IMUN doar pentru afirmatiile, crezurile lui politice, dar nu si pentru furturi/jafuri/trafic de influenta, nu de idei, voua va este frica ca Justitia vrea sa lucreze? Parlamentarii au compromis foarte grav si impardonabil insasi notiunea de democratie, notiunea de parlamentar, iar la viitoarele alegeri daca vor participa 30% din electorat va fi mult. In loc de un Basescu tiran de care va temeti, desi nu este cazul, avem deja dictatura parlamentara care se ghideaza dupa sloganul/motto-ul inversat: Jos Patria, Sus Mafia! vad, ca zimbiti…..
Chiar nu vedeti asta?
Este timpul ca 90% din parlamentari sa fie inlocuiti cu oameni noi, dar de unde sa ii iei, pentru ca cei cinstiti si inteligenti stau deoparte si analizeaza….
Treziti-va, fratilor, pina nu este prea tirziu si veti ramine chiar in pielea goala!
CORUPTIA ghideaza parlamentul in proportie de 90%, dupa care urmeaza incompetenta si reaua credinta… restul este tacere…1%
March 8th, 2006 at 2:19 pm
Credeti ca trebuie declansata procedura pentru alegeri anticipate?
Da, si imediat 60.89 % (165)
Nu e cazul 19.19 % (52)
Da, in anumite conditii 15.50 % (42)
Habar n-am 4.43 % (12)
Total voturi: 271
Preluat de pe Hotnews. Spune si asta ceva, chiar daca numarul repondentilor este inca mic. 76,39 % vor alegeri anticipate.
Tot din cauza calitatii umane a parlamentarilor si nu din dorinta unei dictaturi basesciene (smile)…..
March 8th, 2006 at 5:58 pm
Kalino,
o dictatură, cghiar şi bineintenţionată, rămâne o dictatură. Iar Băsescu nu este Fecioara Imaculata. Întreţine în jurul lui o puzderie de cercuri de interese astfel încât bătălia sa nu este pentru adevăr şi justiţie, ci doar împotriva cercurilor de interese concurente. Aşa au început toţi: Hitler, Musolini, într-un anume fel chiar şi Ceauşescu (în 1968 avea susţinere populară de cel puţin 80%…).
Nu aş confunda oamenii cu instituţiile. Parlamentul este şi trebuie să rămână instituţia fundamentală a democraţiei. Chiar dacă pentru moment este ocupat de netrebnici, nu dictatura este soluţia. Hai să-i luăm pe toţi şi să-i împuşcăm pe stadioane. Nu?
March 8th, 2006 at 10:39 pm
Alternativa la o tiranie nu trebuie sa fie o alta tiranie.
March 10th, 2006 at 11:09 am
Pentru Gabriel Mihalache si Cristian Banu
NIMENI nu a vorbit de vreo minima dorinta pentru dictatura!
Este necesar in continuare PARLAMENTUL, dar primenit in proportie probabil de 90%! Nu candidati voi, in frunte cu Filip Gadiutza? este ushor sa scrii, sa te revolti, sa critici, mai greu este cu constructia!
Mai ales intr-o tara ca Romania, care dupa 50 de ani de comunism si inca vreo 15 ani de tranzitie aproape totalmente psd-ista/chiar pe vremea CDR-ului, a ajuns precum o tara latino-americana, 10% din oameni acumulind o avere cit restul de 90%. Si pe ce cai????
This is the question si aici trebuie facuta curatenie!
Basescu nu se compara nici cu Hitler, nici cu Mussolini, nici cu Ceausescu.
Mai degraba Nastase avea apucaturi dictatoriale, dar fie ati uitat, fie nici nu ati observat ce gretzos de periculos ajunsese sa fie anul 2004. Cind numai EVZ si poate inca vreun ziar mai scotea nasul cu curaj! Atunci chiar i-am scris lui Lucian Mindrutza in Dilema Veche ca se prostitueaza in direct la Antena 1 si mi-a raspuns cu candoare, ca este obligat sa faca acest lucru, ca sa-isi realizeze visul vechi, de a-si achizitiona un avion particular, desi familia lui a fost la Canal (??? moaca mirata si stupefiata la asemenea replica).
Ramin la parerea mea, ca Basescu incearca sa redea institutiilor statului drepturile si obligatiile pe care le merita, fara a institui vreo dictatura! il creditez in continuare! Nu cred ca sustine cercurile lui de interese si vom vedea in curind ca vor fi date asemenea cercuri de pamint. mai aveti rabdare!
Deci open the eyes, please, si ginditi lucid si obiectiv!
mai vorbim
Kalino
March 13th, 2006 at 9:22 am
Kalino, sunt de acord cu tine, mai puţin cu faza că Băsescu este omul providenţial. Ai mare dreptate cu “redarea instituţiilor statului drepturile şi obligaţiile pe care le merită”. Ai citit legile securităţii? Serviciile secrete primesc mai multe drepturi decât avea Securitatea lui Ceaşcă. De asemenea, procurorii (indivizii aceia care întâi arestează şi apoi caută probe) sunt lăudaţi de preşedinte şi judecătorii criticaţi…
Aşa că, la treaba cu deschisul ochilor, cred că matale ar trebui să deschizi măcar unul.
March 13th, 2006 at 7:43 pm
Eu nu am spus ca Basescu este omul providential, nici nu m-am gindit vreodata la aceasta posibilitate, dar who knows, poate chiar ai dreptate?!
Nu am citit legile Securitatii. Tu le-ai citit? daca nu, atunci no comments.
Daca da, sint asemanatoare cu cele din UE sau SUA?
din cite am inteles eu, Basescu a spus asa: citindu-le as fi putut formula,personal, vreo 500 de obiectiuni, daca le “aruncam” pe “piata” ar fi aparut peste 5000 de obiectiuni, hai sa le dam Parlamentului spre analiza si “aranjare”, iar dupa aceea sa fie analizate si dichisite in forma finala.
Caz contrar probabil ar fi durat ani de zile.
Nu mi se pare ca s-a gindit eronat! Doar ca eu personal nu mai am incredere in senatorii/deputatii din Parlament. Aici este buba! Multi sint depasiti total, multi sint neinteresati, multi sint fitilisti si incompetenti.
Nu cred ca in momentul de fatza se mai doreste o “iepoca” tip Ceausescu sau ca ar mai fi posibil asa ceva, Romania fiind la poarta UE si in Nato.
March 20th, 2006 at 7:43 pm
“Multi sint depasiti total, multi sint neinteresati, multi sint fitilisti si incompetenti…..
CORUPTIA ghideaza parlamentul in proportie de 90%, dupa care urmeaza incompetenta si reaua credinta… restul este tacere…1%…..”
perfect de acord
totusi pana acum Basescu nu se dovedeste a fi solutia salvatoare.
Nu a facut decat sa arunce paie pe foc si sa porneasca scandaluri peste tot pt a discredita cam toate pertidele, exceptand PD.
Kalino, nu te intrebi de ce oare nu e anchetat nimeni din PD? Corecti mai sunt toti PD-istii astia dom’le…
Un conducator bun e unul care face ceva pt popor si nu unul care da impresia ca face ceva si recurge la miscari populiste ca sa castige capital politic..
Prin promovarea noilor legi referitoare la serviciile secrete Basescu incearca sa devina un mic Putin al Romaniei.
Chiar nu i se pare nimanui ciudat ca au murit oameni pt a inlatura ingradirile, persecutiile securitatatii, lipsurile si ne intoarcem tot acolo…??? dar acum in numele sigurantei nationale…
March 21st, 2006 at 11:54 am
Pentru “licitat”:
Ai spus: “Kalino, nu te intrebi de ce oare nu e anchetat nimeni din PD? Corecti mai sunt toti PD-istii astia dom’le…”
Inainte de a contrazice propozitia ta de mai sus, precizez ca sint un om lucid si incerc sa fiu si obiectiv, nu sint fan PD sau Basescu. Deci:
1. Anghelescu s-a spinzurat!!! nu a mai asteptat judecata finala stiind probabil ca cele 2 milioane $ datorate statului nu le va putea plati si deci pirnaia il astepta. Si-a dat singur sentinta finala, este drept dura! Si desi a fost omul PD-ului, nu a fost menajat… corect?
2. Videanu a solicitat Parchetului General (parca) sa ii fie verificata averea.
3. a mai fost un caz cu o femeie parlamentar, mama ei de 74 de ani fiind patroana de firma…. probabil ca se verifica informatiile.
4. or mai fi si altele.
5. probabil ca oamenii precum boc, blaga si alti pd-isti nu au “darul” de a face averi, pur si simplu nu se pricep (averi facute legal sau ilegal), maybe! nu stiu!
Pai, tocmai paiele de foc aruncate de Basescu sint cele care au provocat cutremurele care dureaza de citeva luni. Daca nu iesea Basescu, nu ar fi fost Macovei, nu ar fi existat faimoasa matusa Tamara, nu ar fi fost votul anti-perchezitie in parlament, nu ar fi fost Patriciu anchetat (si inca intr-un mod destul de incompetent), nu se spinzura Anghelescu, nu se adeverea vorba ” Adriene, nici nu stii, cit de mic incepi sa fii!”, deci aceste “asa zise scandaluri” de fapt incearca sa curete mediul parlamentar si cel de afaceri. Nu mi se pare ca eu sa platesc pentru firma mea 1 milion de lei taxe si impozite, iar X pentru ca lucreaza subteran (cu pile etc) sa plateasca 1 leu….this is the problem!
Sa fim optimisti! si daca Basescu va dori sa devina un mic Putin, am convingerea ca cei 16 ani de la 1989 au maturizat natzia romaneasca si nu ii va merge.
Keep walking!
March 21st, 2006 at 2:17 pm
Sa incep cu ultima:
“5. probabil ca oamenii precum boc, blaga si alti pd-isti nu au “darul” de a face averi, pur si simplu nu se pricep (averi facute legal sau ilegal), maybe! nu stiu!”
Vasile Blaga - Director general, Directia Regionala Vamala Oradea, 1993 -1996
Sa imi arati tu un vames din perioada aia care nu a facut bani ilegal si il manac cu totul.. sa fim seriosi…
2-4 realizezi si singur ca sunt irelevante. Si Nastase a invitat pe cine era interesat sa vina sa ii numere ouale. Surprinzator nu a venit nimeni…
1. Daca tu stii asa sigur de ce s-a spanzurat Anghelescu (si daca a fost crima sau nu) atunci poate ar trebui sa te duci la Politie sa le spui si lor. Ca ei inca mai cerceteaza….
Sunt convins ca astfel de oameni fac magarii toata viata si apoi ii apuca mustrarile de constiinta sau frica de justitie si se spunzura.
Vreau sa imi raspunzi la o intrebare sau doua daca se poate:
Cu ce ne ajuta pe noi, ca cetateni ai acestei tari anchetarea lui Patriciu (care nu se va finaliza cu nimic) si distrugerea politica a lui Nastase ?
Da-mi un exemplu de lucru bun pentru popor (pt toti romanii) facut in ultimul an prin aceste scandaluri politice.
Sunt totusi de acord cu:
“Nu mi se pare ca eu sa platesc pentru firma mea 1 milion de lei taxe si impozite, iar X pentru ca lucreaza subteran (cu pile etc) sa plateasca 1 leu….this is the problem!”
dar nu vad legatura cu ce am discutat mai sus.
March 22nd, 2006 at 11:41 am
Pentru licitat:
1. Blaga - sint de acord ca nu prea vei avea cum sa maninci vamesi, ca toti au primit spagi, mita etc. Daca trebuie sa plateasca, sper ca va plati…
2. “Cu ce ne ajuta pe noi, ca cetateni ai acestei tari anchetarea lui Patriciu (care nu se va finaliza cu nimic) si distrugerea politica a lui Nastase ?”
2.1. De unde stii ca anchetarea lui Patriciu nu se va finaliza?! trebuie sa te trimit si eu pe tine la DNA, sa le spui asta asa cum ai procedat cu mine (cazul Anghelescu)? …smile! CRED cu tarie ca este timpul ca oamenii din Romania sa se imbogateasca numai prin munca, talent, perseverenta, inteligenta… nu a fost cazul lui Patriciu, Tender, Marian Iancu, Verestoy, Spaga, Nastase si foarte multi altii. Tie iti convine ca acesti oameni sa se imbogateasca si pe seama ta? chiar nu iti dai seama? Aici este legatura cu leul platit de cel corupt si milionul platit de tine.. nedreptatea, adica!
2.2. Care este “marea” pierdere privind disparitia politica a lui Nastase?! Nastase una facea, alta fuma. Deci nu este un politician adevarat, si sint cam putini in aceasta tara. Chiar nu vad nici o pierdere, impreuna cu el ar trebui sa plece inca vreo 90% din parlamentari, care sa fie inlocuiti cu altii, eventual, mai tineri, netrecuti prin comunism, corecti si intr-adevar dornici sa faca politica adevarata. Iar PSD-ul trebuie restructurat in totalitate. Pute de la mare distanta!
Da-mi un exemplu de lucru bun pentru popor (pt toti romanii) facut in ultimul an prin aceste scandaluri politice.
a. eu, personal, inclin sa cred ca cei care au furat din PIB vor plati. Sa incerce acesti Nastase, Patriciu, Tender, DIP …. ii stii si tu, sa faca afaceri si averi SINGURI, nu primind mari “ajutoare” de la stat , nu furind ca la drumul mare (vezi Bancorex), nu facind trafic de influenta si presiuni/santaje. Deci am aceasta speranta ca se va curata mediul de afaceri si cel politic. Eu turbez cind vad “tone” de nedreptate!
b. cred ca stii si tu, ca binele ti-l mai faci si singur, neasteptind mereu sa iti pice de sus… dar este greu in actuala situatie a Romaniei, recunosc!
c. sa spun ca acea cota unica este ceva pozitiv?
d. oricum o minune nu poate aparea repede, atita timp cit de-a lungul celor 16 ani de la 1989 totul a fost corupt, viciat, pervertit, deci trebuie sa avem rabdare. Poate si aderarea la UE va grabi curatenia generala in “eterna si fascinanta Romanie, mereu surprinzatoare”, nu crezi?